Digitaal ondertekenen

Digitaal ondertekenen

Dankzij de samenwerking tussen Ondertekenverzoek en BaseNet, wordt het gemakkelijker dan ooit om documenten te laten ondertekenen door uw cliënten.
De digitale handtekening, een elektronische tegenhanger van de traditionele handgeschreven handtekening, geeft u de mogelijkheid om documenten eenvoudig en efficiënt te laten ondertekenen. Hiermee vervangen we het tijdrovende proces van printen, opsturen, laten onderteken, ontvangen en weer inscannen door een simpele online procedure: mailen en laten ondertekenen.

Digitale handtekeningen en hun juridische geldigheid.

BaseNet biedt al lange tijd de mogelijkheid tot de traditionele digitale handtekening. Deze methode helpt bij het bevestigen van de identiteit van de ondertekenaar.
Nog een stap verder gaat de geavanceerde digitale handtekening, die volledig in overeenstemming is met alle relevante wetgeving en richtlijnen in de Europese Unie en daarbuiten. Zowel Amerikaanse als Europese wetgeving erkennen de juridische bindende kracht van elektronische documenten en handtekeningen.
Ondertekenverzoek voldoet aan deze wetgeving. Zo krijgen digitaal ondertekende documenten dezelfde juridische erkenning als traditioneel ondertekende documenten.

Hoe werkt het?

Het gehele ondertekenproces kan online worden uitgevoerd, zowel voor de verzender als de ontvanger. Vanuit uw vertrouwde BaseNet-omgeving kunt u het ondertekenproces starten met één druk op de knop.

Vervolgens wordt u naar de onderteken pagina geleid, waar u de rest van het proces kunt voltooien.

Met digitale ondertekening bespaart u tijd, verhoogt u de efficiëntie om uw dagelijkse werkzaamheden soepeler te laten verlopen.

Start vandaag nog met BaseNet Software

Wacht niet langer en ervaar zelf de voordelen van BaseNet voor accountants. Neem vandaag
nog actie en ontdek hoe onze software uw accountantskantoor efficiënter en productiever kan.