eConnect
Samen met eConnect maakt BaseNet het voor gebruikers mogelijk om zich eenvoudig aan te sluiten bij het open en veilige Europese e-facturatie netwerk Simplerinvoicing/PEPPOL. eConnect zorgt voor de ontvangst van de e-facturen en beschikt over een unieke conversieservice waardoor pfd en papieren facturen direct klaar staan om geboekt te worden in het inkoopboek van BaseNet.
Hoe werkt het?
eConnect moderniseert één van de belangrijkste bedrijfsprocessen: het administratieproces. Hiermee is het mogelijk om automatisch en foutloos e-facturen te ontvangen en verwerken in BaseNet. Dit zorgt voor een altijd up-to-date boekhouding en een volledig online dossier. Ook alle andere soorten facturen kunnen via eConnect verwerkt worden. Met de Scan & Herken tool worden pdf-facturen, kassabonnetjes en zelfs foto’s van facturen omgezet in een e-factuur en afgeleverd in uw administratie.
Daarnaast biedt eConnect ook de eScanner aan: hiermee is het verwerken van papieren facturen of bonnetjes zeer eenvoudig. Download de eScanner app (iOs/Android) en maak van uw telefoon een mobiele scanner die heel eenvoudig aan uw eConnect account gekoppeld wordt.
Alle documenten die uitgewisseld worden via eConnect worden automatisch opgeslagen in uw online archief op het eConnect platform. Hier kunt u onder andere statussen toekennen aan de facturen en deze delen met collega’s of de accountant. Ook is het mogelijk om gratis gebruik te maken van de e-facturatietool om e-facturen te sturen.
Starten met eConnect is zeer simpel, na aanmelding bij het eConnect platform kiest u eenmalig BaseNet als softwarepakket waarna er automatisch verbinding gemaakt wordt tussen de twee softwareoplossingen. Het e-facturatieplatform van eConnect is één van de weinige in Nederland die ISO 27001 gecertificeerd is. Met eConnect zet u een volgende stap in het zo efficiënt en veilig mogelijk verwerken van uw kantooradministratie.
