Het cliëntenportaal


Met het cliëntenportaal van BaseNet kunt u uw cliënten realtime inzage bieden op de voortgang van het dossier. In deze blog lichten wij toe wat de pluspunten zijn van het cliëntenportaal voor de advocatuur.

De voordelen van het cliëntenportaal voor uw advocatenkantoor


vrijdag, 7 november 2014, door: www.basenet.nl

In ons vorige item (blog) hebben wij het gehad over de algemene voordelen van het gebruik van een klantenintranet. In deze blog gaan wij dieper in op het cliëntenportaal voor de advocatuur. Wij zullen het cliëntenportaal bespreken en aangeven wat de pluspunten kunnen zijn voor u als advocaat.

Wat zijn de voordelen van het cliëntenportaal

Met het cliëntenportaal biedt u de mogelijkheid om uw cliënten realtime inzage te bieden op de voortgang van uw dossiers. Zo kunt u zelf binnen BaseNet bepalen welke correspondentiestuk, facturen, uren, agendapunt, taak en andere zaken u vrij wilt geven binnen het cliëntenportaal.

Hier zetten wij de voordelen voor u op een rij, die wij laten verder toelichten:

  • Bepaal zelf wat de cliënt kan inzien
  • Biedt de cliënt realtime inzage op het dossier
  • Minder overhead en meer transparantie
  • Te ontwikkelen in eigen huisstijl
  • Uw cliënt logt in op een beveiligde pagina

Biedt de cliënt realtime inzage in het dossier

Via BaseNet kunt u zelf bepalen welk dossier u vrijgeeft aan uw cliënt. Daarnaast kunt u zelf ook aangeven welk correspondentiestuk, facturen, uren, agendapunt, taak en andere zaken u hierin vrijgeeft. U bepaalt elke keer zelf tot welke documenten de cliënten toegang heeft. Per cliënt kunt u dus bepalen of iemand toegang krijgt tot de inhoudt van het dossier.

Doordat u de cliënt inzage kan geven in een bepaalde dossier, biedt u de cliënt een realtime inzage. Hier bedoelen wij, dat de cliënt direct de voortgang van het dossier kan bekijken. Omdat de cliënt de mogelijkheid heeft om snel en gemakkelijk in te loggen op het cliëntenportaal, creëert u voor uzelf en uw kantoor minder overhead en bespaart u tijd en eventuele reiskosten. Uw kantoor zal richting de klant professioneler en transparanter overkomen.

Te ontwikkelen in eigen huisstijl

Indien u gebruik maakt van het cliëntenportaal kunt u kiezen voor de standaard BaseNet lay-out of een ontwerp waarbij er gebruik wordt gemaakt van uw logo en huisstijlkleuren. Tevens is het mogelijk om een cliëntenportaal volledig op maat te laten maken als integraal onderdeel van uw website.

Uw cliënt logt in op een beveiligde pagina

Uw cliënt logt in op een beveiligde pagina en kan hier gegevens inzien. Daarnaast kunt u er ook voor kiezen om facturen te tonen aan de cliënt en de mogelijkheid bieden om deze facturen te downloaden.

Tot slot

Het cliëntenportaal is een losstaande module en kan aangevraagd worden bij uw accountmanager. Meer informatie kunt u altijd aanvragen via sales@basenet.nl. Volgende keer gaan wij verder in op de contractenmodule. Op welke wijze kan de contractenmodule een toegevoegde waarde zijn voor uw kantoor.

BaseNet proberen


De online software van BaseNet biedt een gespecialiseerde totaaloplossing voor diverse markten. Daarnaast is het product Online CRM een aanwinst voor ieder bedrijf in het MKB segment.

Maak een afspraak voor een vrijblijvende presentatie bij u op locatie of een demonstratie via het internet!

Plan uw gratis demonstratie