Changelog


In de changelog van BaseNet ziet u een overzicht van diverse aanpassingen en verbeteringen die per release zijn doorgevoerd.

Releasedatum: dinsdag, 15 november 2016

Insolventie crediteurenoverzicht

  • Vanuit een insolventiedossier is het mogelijk om een crediteurenoverzicht uit te draaien als excel-sheet.
Releasedatum: donderdag, 10 november 2016

E-mailbijlagen vernieuwd

  • E-mailbijlagen zijn compleet vernieuwd. De manier van toevoegen is vereenvoudigd en de weergave is sterk verbeterd.
Releasedatum: donderdag, 20 oktober 2016

E-mailconcept als PDF bijlage versturen

  • Sinds enige tijd is het mogelijk om een e-mailconcept als bijlage van een e-mail te versturen. Nu is het ook mogelijk om het e-mailconcept direct te converteren naar PDF.
Releasedatum: dinsdag, 18 oktober 2016

Bijlagen toevoegen als PDF verbeterd

  • De mogelijkheid om bijlagen toe te voegen en deze te converteren naar PDF is sterk verbeterd. Het is overzichtelijker, tevens is er een mogelijkheid om per gekozen bestand aan te vinken of deze geconverteerd dient te worden.
Releasedatum: donderdag, 15 september 2016

KEI eerste tests geslaagd

  • Voor de systeemkoppeling met KEI zijn de eerste mijlpalen behaald. De volgende concrete stappen zijn onlangs met succes voltooid:
    • Aansluiting JUBES testomgeving geslaagd
    • Infrastructuurtest met KEI succesvol verlopen
    • Eerste bericht voor het indienen van een zaak in vanuit BaseNet naar KEI verstuurd en succesvol aangekomen
    • BaseNet-integratie met KEI (test)omgevingen/infrastructuur in afrondende fase
Releasedatum: vrijdag, 19 augustus 2016

Voorschot geheel verrekenen

  • Middels een instelling is het mogelijk om via Instellingen (Bedrijf) > Facturatie > Factuurinstellingen > Voorschot geheel verrekenen aan te geven of er bij een tussentijdse verrekening van een voorschot het gehele voorschotbedrag dient te worden verrekend of enkel een deel daarvan.
Releasedatum: donderdag, 4 augustus 2016

Notificaties agenda en taken verbeterd

  • De notificaties voor agendapunten en taken zijn verbeterd. Wanneer deze gezien zijn, verdwijnt het getal. Notificaties zijn tevens uit de lijst te verwijderen.
Releasedatum: vrijdag, 29 juli 2016

E-mailadressen eenvoudiger te bewerken

  • Middels dubbelklik op de relatienaam in het Aan, Cc of Bcc veld, is het mogelijk om het e-mailadres te bewerken of te kopiëren.

     
Releasedatum: donderdag, 21 juli 2016

E-mailadressen gebruiksvriendelijker

  • De weergave van e-mailadressen bij het opstellen van e-mails is aanzienlijk verbeterd. Wanneer de e-mail aan veel afzenders gericht wordt, is dat direct duidelijk, ook is het toevoegen en verwijderen van e-mailadressen in het Aan, Cc en Bcc veld vereenvoudigd.
Releasedatum: maandag, 18 juli 2016

Onderscheid mailboxen in notificaties

  • Wanneer u voor meer dan één mailbox notificaties ingeschakeld heeft, wordt de naam van de mailbox bij de notificatie getoond. Zo ziet u direct bij welke mailbox de e-mailnotificatie hoort.
Releasedatum: vrijdag, 15 juli 2016

Vernieuwd contactformulier

  • Het contactformulier is vernieuwd om zo nog eenvoudiger en sneller uw vraag en/of feedback bij ons te kunnen melden. Deze is beschikbaar middels de oranje "Contact" knop bovenin het scherm.
Releasedatum: woensdag, 6 juli 2016

Afbeeldingen in de e-mail niet meer als losse bijlage

  • Bepaalde bestanden (met name afbeeldingen) die worden verstuurd in een e-mail, zijn vaak geen losse bijlagen en horen enkel in de e-mail zelf getoond te worden. Dit geldt met name voor logo's, iconen en soms foto's die in een e-mail geplaatst worden. Dergelijke bestanden zullen binnen BaseNet niet meer als losse bijlage bij een e-mail te zien zijn. Dit voorkomt vervuiling en verwarring, zo zijn e-mails met daadwerkelijke bijlagen ook makkelijk te onderscheiden. 
Releasedatum: woensdag, 29 juni 2016

E-mailconcept als bijlage versturen

  • Vanuit de map 'Concepten' in de mailbox, is het mogelijk om de e-mail te selecteren, om deze vervolgens als concept bij een nieuwe e-mail te versturen.
Releasedatum: dinsdag, 21 juni 2016

Schermen delen met collega's

  • Wanneer u een document, taak, etc. aanmaakt, kunt u nu eenvoudig naar dit scherm linken. Zo kunt u bijvoorbeeld een link van een specifiek document e-mailen naar uw collega, zodat hij/zij er direct mee aan de slag kan.
Releasedatum: donderdag, 12 mei 2016

E-mail converteren naar PDF

  • Bij het versturen van documenten per e-mail, bestond de mogelijkheid om deze direct (door het systeem) te laten converteren naar PDF. Deze mogelijkheid is uitgebreid, zodat ook e-mails die als bijlage bij een andere e-mail verstuurd worden, direct naar PDF geconverteerd kunnen worden. Houd hierbij rekening dat alleen het bericht zelf geconverteerd kan worden (niet eventuele bijlagen). 
Releasedatum: woensdag, 4 mei 2016

Gebruikers automatisch op inactief op datum

  • Gebruikers zijn altijd op ieder gewenst moment op inactief of actief te zetten binnen BaseNet. Dit kan nu ook ingepland op een bepaalde datum (bijvoorbeeld bij uitdiensttreding van een medewerker).
Releasedatum: woensdag, 20 april 2016

Suggesties e-mailrelatie verbeterd

  • De suggesties voor een relatie bij een inkomende e-mail worden niet meer direct in een lijst getoond, maar als link met het aantal resultaten.
Releasedatum: donderdag, 14 april 2016

Filteren in multi-select

  • In lijsten waar het mogelijk is om meerdere opties aan te vinken, kan er gefilterd worden op naam.
Releasedatum: dinsdag, 5 april 2016

E-mailnotificatie

  • Per mailbox is het mogelijk om in te stellen of er een notificatie getoond dient te worden bij nieuwe e-mailberichten.
    Dat kan via:
    1. Instellingen (Persoonlijk) > E-mail > E-mailaccounts
    2. Open de betreffende mailbox > Tabblad: Opties
    3. Zet een vinkje bij Notificaties bij nieuwe e-mail
E-mailnotificatie in uw BaseNet omgeving

E-mailbijlage opslaan als revisie

  • De bijlage van een e-mail is direct op te slaan bij een bestaand document, zodat er direct in verder gewerkt kan worden. Het originele document wordt dan als revisie bij het document opgeslagen.
E-mailbijlage opslaan als revisie
Releasedatum: vrijdag, 18 maart 2016

Eerste versie koppeling Legal Intelligence

  • De eerste versie van de koppeling met Legal Intelligence is in gebruik genomen door een aantal pilotkantoren
Releasedatum: maandag, 7 maart 2016

Documenttype in bulk aanpassen

  • Het documenttype van meerdere documenten en e-mails kan in één keer aangepast worden. Vink hiervoor de gewenste documenten aan in 'Documenten en E-mails' en klik rechts in het actiemenu op 'Verplaatsen'
Releasedatum: vrijdag, 26 februari 2016

OHW insolventie beperken tot eigen saldo

  • Het OHW van een insolventiedossier, kan beperkt worden tot het "eigen saldo", middels de volgende instelling:
    Instellingen (Bedrijf) > Insolventie > OHW beperken tot beschikbaar saldo
Releasedatum: donderdag, 14 januari 2016

Eerste fase KEI

  • Alle eerste ontwikkelingen voor de koppeling met KEI zijn afgerond. Zodra er verdere testmogelijkheden zijn vanuit Rechtspraak, kunnen ontwikkelingen verder voortgezet worden
Releasedatum: donderdag, 7 januari 2016

Uitbreidingen aanhef t.b.v. templates

  • De aanhef Geachte/Beste kan bij een relatie toegevoegd worden voor: 'Geachte heer (of mevrouw) Achternaam, Beste Voornaam'
  • Uitbreidingen voor aanhef met voornaam, zoals Chère, Liebe, Lieber, Ha en meer
  • Overige kleine uitbreidingen en verbeteringen
Releasedatum: maandag, 21 december 2015

Indeling dossiertabbladen verbeterd

  • Tabbladen binnen dossiers en projecten, hebben een betere indeling gekregen. Tabbladen gerelateerd aan financiële zaken en afspraken staan allemaal onder "Financieel".
Releasedatum: donderdag, 26 november 2015

Gereeddatum taak verandert evenredig aan gewijzigde escalatiedatum

  • Wanneer van een taak de escalatiedatum en of tijd wordt gewijzigd, verandert de gereeddatum en of tijd nu evenredig mee.
Releasedatum: woensdag, 11 november 2015

Melding dubbele e-mailadressen bij versturen mailing

  • Wanneer er verschillende relaties met hetzelfde e-mailadres in de mailinglist staan, geeft het systeem een melding om te kunnen voorkomen dat de mailing dubbel verstuurd wordt aan deze e-mailadressen.
Releasedatum: woensdag, 7 oktober 2015

Archiefnummer in zoekresultaten van dossiers

  • In de zoekschermen voor dossiers, insolventie en incasso is de kolom 'Archiefnummer' toegevoegd. Als veld op het dossier was 'Archiefnummer' al langer beschikbaar. Nu ook als kolom in de zoekresultaten.
Releasedatum: donderdag, 27 augustus 2015

Documenten bewerken vernieuwd

  • De koppeling om documenten te bewerken is compleet vernieuwd. Hierdoor is er geen afhankelijkheid meer van de Java-plugin van de browser (Java op de computer is wel nodig).
  • Tevens zitten er nieuwe mogelijkheden in om o.a. te zien of een document reeds bewerkt wordt door een collega.
  • U kunt deze mogelijkheid inschakelen in de instellingen via Correspondentie, - Koppeling Document Bewerken, - Bewerk document (nieuwe versie)

Meerdere bestanden uploaden / opslaan

  • Via Acties, - Nieuw bijlage(n) is het mogelijk om in één keer meerdere bestanden te uploaden naar een dossier.
  • Deze mogelijkheid is ook toegevoegd voor e-mailbijlagen, middels de knop "Bewaar alles".

Meerdere toevoegingen op één dossier

  • Vanuit het vernieuwde tabblad "Toevoeging" op het dossier, is het mogelijk om direct nieuwe toevoegingen aan te maken.
  • De extra toevoegingen worden als een soort subdossier toegevoegd aan het dossier.

Instellingenscherm vernieuwd

  • Het scherm voor instellingen is compleet vernieuwd waardoor het overzichtelijker en handiger in gebruik is.
  • Tevens beschikt dit vernieuwde scherm over een zoekbalk om sneller de gewenste instellingen te vinden.
Releasedatum: donderdag, 6 augustus 2015

Staffel incassodossiers op basis van bedrag

  • Vanaf deze update is het mogelijk om incassokosten en provisie over geïncasseerde bedragen in te stellen op een bedrag in plaats van alleen een percentage.
  • Het onderhoudsscherm voor deze instellingen is beschikbaar via het gebruikersmenu rechtsboven in het scherm, - Instellingen, - Bedrijf, - Incasso, - Provisie, - Incassokosten (staffels).
Releasedatum: donderdag, 30 juli 2015

Incasso importbestand voor vorderingen uitgebreid met land

  • Het importbestand (Excel) om incassovorderingen mee te importeren is uitgebreid met de mogelijkheid om het land waar de debiteur is gevestigd toe te voegen.
Releasedatum: donderdag, 23 juli 2015

Afwijkende volgorde instellen voor verrekeningen op incassodossier

  • Binnen de incassomodule worden geïncasseerde bedragen standaard eerst verrekend met de incassokosten, vervolgens met de rente en tot slot met de hoofdsom. Aangezien de volgorde waarin geïncasseerde bedragen worden verrekend invloed heeft op de renteberekening is het vanaf nu mogelijk om van deze volgorde af te wijken.
  • De volgorde van verrekening kan gewijzigd worden door vanuit de bedrijfsinstellingen te navigeren naar: Incasso, - Standaard volgorde renteberekening
Releasedatum: donderdag, 2 juli 2015

Vanuit de e-mail kunnen alle gearchiveerde e-mails direct opgevraagd worden

  • In de e-mailomgeving zijn twee linkjes toegevoegd. Hiermee kunnen direct alle uitgaande of inkomende e-mails, die opgeslagen zijn, opgevraagd worden in het Documenten en E-mails scherm.

Kolom opmerkingen is toegevoegd bij Insolventie

  • In het zoekscherm van insolventiedossiers zijn de opmerkingen direct inzichtelijk.
Releasedatum: donderdag, 25 juni 2015

Verbeterd Onderhanden werk rapport

  • We hebben het rapport Onderhanden werk op een aantal punten verbeterd:
    • Het wordt nu naar Excel geëxporteerd.
    • Het overzicht is duidelijker gemaakt.
    • Er wordt rekening gehouden met datumselectie.
    • De zoekcriteria staan boven in het document.
  • Bij deze wijzigingen is de oude rapportage komen te vervallen. Het nieuwe rapport vindt u in hetzelfde menu met als naam: "xls Onderhanden werk - beknopt".
Releasedatum: donderdag, 18 juni 2015

Maak op uw website of intranet ook gebruik van de postcodecheck

  • Binnen uw BaseNet omgeving kunt u adresgegevens ophalen en aanvullen aan de hand van de door u ingevulde postcode en huisnummer. Nu is deze functionaliteit ook beschikbaar voor uw webformulieren zoals u deze op uw website of intranet omgeving gebruikt.
Releasedatum: donderdag, 4 juni 2015

Mobiele gebruikers makkelijker te beheren

Mobiele gebruikers zijn rechtstreeks te beheren via de gebruikersaccounts.

Releasedatum: donderdag, 7 mei 2015

Tabblad overige relaties op dossiers verbeterd

  • De referentie is toegevoegd en overige gegevens worden overzichtelijker weergegeven.
Releasedatum: donderdag, 12 maart 2015

Voorvertoning Documenten en E-mails verbeterd

  • De voorvertoning neemt nu standaard ruimte in beeld en wordt pas getoond wanneer er op de regel geklikt wordt.

Meer ruimte in de e-mail

  • De bovenste twee balken zijn samengevoegd om meer ruimte voor e-mail te creëren.
  • De postbussen kunnen in/uitgeklapt worden.
  • Een inkomende e-mail kan vanuit de voorvertoning vergroot worden middels de pijltjes in de rechter bovenhoek.

CC en BCC standaard uitgeklapt

  • Wanneer de CC en BBC velden uitgeklapt worden, blijft de status onthouden zodat deze bij een volgende e-mail ook direct zichtbaar zijn.

Extra gegevens inkomende e-mail standaard uitgeklapt

  • Wanneer de extra gegevens (Van, Aan) bij een inkomende e-mail uitgeklapt worden, door op het pijltje achter het onderwerp te klikken, wordt de status onthouden zodat dit bij een volgende e-mail ook direct zichtbaar is.

Weergave agenda

  • In de agenda en multi-agenda zijn er aanpassingen doorgevoerd voor meer onderscheid in kolommen.
  • Tevens is de rechter balk smaller gemaakt, om meer ruimte te creëren voor de rest van de agenda

Zoekscherm taken sterk verbeterd

  • De aanpassingen in het zoekscherm voor taken zorgen voor meer overzicht en een compactere weergave.
  • Zo wordt het scherm beter benut en zijn er meer resultaten zichtbaar.

Touchscreen compatibiliteit

  • Wanneer u met een touchscreen werkt, ziet u standaard de BaseNet versie die geoptimaliseerd is voor tablet.
  • Op een desktop computer met touchscreen levert dat niet altijd het beste resultaat. Daarom is het nu mogelijk om zelf de desktopversie te forceren middels een icoontje in de rechter bovenhoek. 
Releasedatum: dinsdag, 10 februari 2015

BaseNet interface volledig vernieuwd

  • De interface is volledig gemoderniseerd om het geheel nog beter te doen aansluiten bij de nieuwste standaarden en om groter gebruiksgemak te realiseren in de dagelijkse werkzaamheden. Uiteraard kan het even wennen zijn, neem daarom de tijd om alle grote en kleine verbeteringen te ontdekken.
  • Het systeem zal beter geschikt zijn voor verschillende soorten schermen als ook tablets. Zo zijn de letters groter en beter leesbaar en is het ruimer op gezet voor meer overzichtelijkheid en rust. Verschillende onderdelen kunnen bijvoorbeeld ook in- en uitgeklapt worden om meer ruimte te creëren waar nodig.
  • Voor meer informatie leest u het uitgebreide overzicht van verbeteringen aan de interface.
Releasedatum: woensdag, 7 januari 2015

Navigeren door de tijd in widget voor urenregistratie

  • Op uw startscherm is de widget voor urenregistratie beschikbaar. Hierin is het nu mogelijk om in stappen van een week terug of vooruit in de tijd te gaan. De navigatie is links van de tabel met het urenoverzicht geplaatst.
  • Als de widget bij u nog niet actief is op uw startscherm kunt u deze eenvoudig activeren. Klik u op het instellingen icoon (tandwieltje) van het startscherm en plaatst u een vinkje voor de widget met de naam 'Uren'. Klik vervolgens op de 'Bewaar' knop om de nieuwe instellingen op te slaan.
Releasedatum: woensdag, 5 november 2014

Zoekfilters kunnen instellen voor diverse overzichten

  • Onderstaande overzichtschermen beschikken vanaf nu over de mogelijkheid om een of meer (standaard) zoekfilters in te stellen. Hiermee is deze functionaliteit bij alle varianten van de balans / resultatenrekening beschikbaar.
    • Proef- en saldibalans
    • Kolommenbalans
    • Balans en resultatenrekening - vergelijkende cijfers o.b.v. boekjaar
  • U vindt de overzichten terug onder Administratie > Overzichten. De zoekfilters zijn op te slaan via het vergrootglas-icoon rechtsboven in beeld.
Releasedatum: woensdag, 8 oktober 2014

Automatisch koppelen e-mail aan relatie

  • Wanneer je een e-mail ontvangt en meerdere relaties bevatten het betreffende e-mailadres, dan maak je nu zelf de keuze welke relatie het betreft. Voorheen koppelde het systeem de eerste relatie met dit adres waardoor de kans bestond dat je per ongeluk de mail onder de verkeerde relatie koppelde.
Releasedatum: woensdag, 24 september 2014

Machtigingen voor incasseren incassodossiers

  • Vanaf deze update is het mogelijk om van het openstaande bedrag van incassodossiers incasso-opdrachten aan te maken. Hierbij incasseert dan ook het bedrijf dat de incassodossiers in behandeling heeft de dossiers op de eigen (derdengelden) rekening.
  • Daarbij is het ook mogelijk om vanuit het importbestand van de incassodossiers de volgende gegevens mee geven van de debiteuren:
    • IBAN nummer
    • BIC code
    • Machtigings ID
    • Type machtiging

Voorschot automatisch geheel verrekenen indien dossierstatus gereed

  • Wanneer u over de functionaliteit beschikt die ervoor zorgt dat een voorschot tussentijds gedeeltelijk wordt verrekend, dan wordt deze nu automatisch geheel verrekend indien het dossier de status "Gereed" heeft.
  • Als gevolg van deze aanpassing hoeft u bij sluiting van het dossier, indien het restant voorschot groter is dan het onderhanden werk, niet eerst een nul-factuur te genereren voordat u het restant voorschot kunt factureren.

Meerdere documenten tegelijk vrijgeven in Cliëntenportaal

  • Maakt u gebruik van ons Cliëntenportaal of Klantenintranet? Dan is het nu mogelijk om meerdere documenten tegelijk vrij te geven in uw portaal. Selecteer de betreffende documenten in het zoekscherm van correspondentie. Via de actieknop aan de rechterzijde van het scherm kunt u de geselecteerde documenten vrijgeven.
Releasedatum: woensdag, 10 september 2014

Eenvoudiger uren en doorbelastingen uit te sluiten bij dossierfacturatie

  • In het scherm voor dossierfacturatie zijn vinkjes opgenomen om uren en doorbelastingen eenvoudiger uit te sluiten bij de facturatie.
Releasedatum: woensdag, 27 augustus 2014

Overige relaties direct benaderbaar via acties op dossier

  • Vanuit acties op een dossier was het reeds mogelijk om middels een snelkoppeling direct een brief of e-mail aan de cliënt of wederpartij te richten. Vanuit hetzelfde menu zijn nu ook alle overige relaties van het dossier te benaderen.

Zoekfilters instelbaar op diverse overzichtsschermen in de administratie

  • Onderstaande overzichtsschermen beschikken vanaf nu over de mogelijkheid om een of meer (standaard) zoekfilters in te stellen. Hiermee is deze functionaliteit bij alle varianten van de balans / resultatenrekening beschikbaar.
    - Proef- en saldibalans
    - Kolommenbalans
    - Balans en resultatenrekening - vergelijkende cijfers o.b.v. boekjaar
  • U vindt de overzichten terug onder Administratie, - Overzichten. De zoekfilters zijn op te slaan via het vergrootglas-icoon rechtsboven in beeld.
Releasedatum: woensdag, 20 augustus 2014

Notificatie bij vrijgeven documenten Cliëntenportaal

  • Maakt u gebruik van ons Cliëntenportaal of Klantenintranet? Dan heeft u nu de mogelijkheid om de intranetgebruiker automatisch op de hoogte te stellen bij het vrijgeven van een document of e-mailbericht. Bij het vrijgeven van een document of e-mailbericht plaatst u een vinkje in het veld 'Verstuur notificatie'. Vervolgens wordt er automatisch een e-mailbericht met de notificatie verstuurd naar het e-mailadres van de intranetgebruiker(s).

Mailing filteren in correspondentiescherm

  • In het correspondentie zoekscherm staan ook de mailings die zijn verstuurd. Het is handig om deze er tussenuit te kunnen filteren. Dat is nu mogelijk.

Boekstuknummering inkomende facturen aanpassen

  • Gebruikers die toegang hebben tot de bedrijfsinstellingen en de administratie stamgegevens kunnen vanaf nu zelf de boekstuknummering van inkomende facturen beïnvloeden.
  • Indien u over meerdere administraties met gescheiden boekstuknummering beschikt, dan kunt u de boekstuknummering per administratie aanpassen.
  • Om de boekstuknummering aan te passen, gaat u naar Beheer, - Bedrijfsinstellingen, - Administratie, - Volgnummer inkoopfactuur.

Velden voor eigen aangifte in insolventiedossiers

  • Insolventiedossiers zijn uitgebreid met velden voor eigen aangifte en datum aangifte.

'Gerealiseerd actief' wordt gevuld vanuit SFV

  • Het veld 'Gerealiseerd actief' kan gevuld worden met de gegevens uit het SFV (standaard financieel verslag).

Overzichten insolventiemodule verbeterd

  • Verschillende overzichten binnen de insolventiemodule, zoals het urenoverzicht en salaris/verschotten, zijn verbeterd.
Releasedatum: woensdag, 13 augustus 2014

Keuzemogelijkheid ontvanger voor herinneringen per e-mail

  • Bij het versturen van herinneringen per e-mail is het nu mogelijk om aan te geven of een herinnering alleen naar het factuur e-mailadres verzonden dient te worden of ook naar bijvoorbeeld het bedrijfsadres van de gekoppelde contactpersoon.
Releasedatum: woensdag, 6 augustus 2014

Standaard zoekfilter instellen bij overzichtscherm

  • Onderstaande overzichtschermen beschikken vanaf nu over de mogelijkheid om een of meer (standaard) zoekfilters in te stellen. Hiermee is deze functionaliteit bij alle varianten van de balans / resultatenrekening beschikbaar.
    - Proef- en saldibalans
    - Kolommenbalans
    - Balans en resultatenrekening - vergelijkende cijfers o.b.v. boekjaar
  • U vindt de overzichten terug onder Administratie, - Overzichten. De zoekfilters zijn op te slaan via het vergrootglas-icoon rechtsboven in beeld.
Releasedatum: woensdag, 23 juli 2014

Volgnummer inkomende facturen kunnen aanpassen

  • Het was al mogelijk om het volgnummer van de eerstvolgende inkomende factuur te bepalen wanneer u gebruik maakt van een enkele adminstratie. Nu bestaat deze mogelijkheid ook voor bedrijven die gebruik maken van meerdere administraties.
  • Het instellen van het volgnummer kan via:
    Beheer, - Bedrijfsinstellingen, - Administratie, - Volgnummer inkoopfactuur

Overzichtelijkere schermen

  • Een groot deel van de zoekschermen (bijv. voor relaties, projecten en uren) is overzichtelijker gemaakt. Zoekfilters zijn beter gegroepeerd en uitgelijnd waardoor deze sneller en eenvoudiger te gebruiken zijn.
Releasedatum: woensdag, 2 juli 2014

Brief overal hernoemd naar Document

  • Het woord 'Brief' is in BaseNet op alle plekken aangepast naar 'Document' gezien dat beter de lading dekt. Functioneel is er niets veranderd.

Type herinnering wordt bijgehouden in openstaande debiteuren

  • Bij het versturen van een herinnering vanuit de openstaande debiteuren wordt nu ook het type herinnering opgeslagen. Vanuit het zoekscherm is niet alleen te zien hoeveel herinneringen er zijn verstuurd en op welke datum, ook het type herinnering wordt nu getoond.
Releasedatum: woensdag, 11 juni 2014

Uittreksel Handelsregister uploaden bij bedrijf

  • Vanaf heden is het mogelijk om een uittreksel handelsregister Kamer van Koophandel op te slaan onder bedrijven.
  • Het uittreksel kunt u toevoegen via:
    - Relatiebeheer, - Bedrijven, - Zoek het bedrijf waarbij u het uittreksel wilt toevoegen, - Open de bedrijfskaart, - Tabblad 'Overige', - Uittreksel KvK, - Navigeer naar en selecteer het bestand op uw lokale omgeving of netwerk, - druk op 'Bewaar'
Releasedatum: woensdag, 28 mei 2014

Factuurkenmerk vanuit dossier of project automatisch in factuur tonen

  • In dossiers kan nu in onder het tabblad 'Financieel' een referentienummer ingevuld worden. Dit nummer kunt u eventueel aan uw factuurtemplate toevoegen zodat het nummer ook automatisch op de factuur als kenmerk voor uw debiteur wordt meegeprint. Zie hiervoor het veld: 'Offerte/Ref nr'.

Nieuw overzicht beschikbaar: dossiervoorblad voor insolventiedossiers

  • Vanaf nu beschikken ook insolventiedossiers over de mogelijkheid om een dossiervoorblad aan te maken. Het dossiervoorblad is, net als bij de reguliere dossiers, terug te vinden onder het Acties menu.
Releasedatum: woensdag, 21 mei 2014

Nieuw in BaseNet: FAQ (meest gestelde vragen)

  • Om nog sneller antwoord te krijgen op vragen, kunt u gebruik maken van onze FAQ (meest gestelde vragen). Vanuit het hoofdmenu treft u onder het kopje Servicedesk, de knop FAQ aan.
  • Vrijwel vanuit ieder ander scherm, kunt u middels het vraagteken rechts bovenin ook direct terecht bij de meest gestelde vragen.

Versturen van herinneringen sterk verbeterd

  • Het versturen van herinneringen is sterk verbeterd. Bij het 'verwerken' wordt de teller opgehoogd én de herinnering wordt als 'Systeem' document opgeslagen in de historie.
  • Het verwerken van facturen zorgt er ook voor dat de factuur als 'Systeem' document opgeslagen wordt. Documenten met het type 'Systeem' zijn bewust niet te verwijderen of te bewerken.

Acties direct toegankelijk

  • Vanuit zoekschermen en gekoppelde relaties, kunt u middels het Acties icoon (Acties icoon) direct de acties raadplegen om bijvoorbeeld een e-mail of document aan te maken voor de relatie of het project.

Snel openen widget

  • Op het dashboard kan er direct gezocht worden naar een relatie of project. Indien een relatie of project niet bestaat, kan er direct een nieuwe aangemaakt worden.
  • Om de widget op uw startscherm te activeren klikt u op het instellingen icoon (tandwieltje) en plaatst u een vinkje voor de widget met de naam 'Snel openen'.

Datum aanmaak verandert mee bij kopiëren corresondentie

  • Wanneer een document gekopieerd wordt, heeft u de optie om de datum van het originele document over te nemen of om de datum van vandaag te gebruiken.
Releasedatum: woensdag, 7 mei 2014

Meerdere e-maildressen zichtbaar in Aan, CC of BCC veld

  • Wanneer u een e-mail richt aan meerdere personen, kan het zijn dat niet alle e-mailadressen zichtbaar zijn in het Aan, CC of het BCC veld. Die e-mailadressen worden nu getoond in een tooltip wanneer u met uw muis op het veld staat.

Koppeling Raad voor Rechtsbijstand

  • Kantoren welke werken met toevoegingszaken kunnen gegevens uit BaseNet eenvoudig exporteren en inlezen bij Mijn RvR. Zo hoeven alle gegevens maar één keer goed in BaseNet ingevoerd te worden.
  • Via het tabblad toevoeging op het dossier kan middels de knop "RvR Aanvraag" een bestand gegenereerd worden. Na het downloaden van de aanvraag kan deze in Mijn RvR geplaatst worden via de functie "upload concepten".
Releasedatum: woensdag, 30 april 2014

Bestaand dossier omzetten naar subdossier

  • BaseNet biedt al enige tijd de mogelijkheid om te werken met subdossiers. Dit kan bij het invoeren van en nieuw dossier ingesteld worden.
    Vanaf heden is het ook mogelijk om een reeds bestaand dossier te koppelen als subdossier onder een ander dossier. Hierdoor kan bijvoorbeeld een lopend of reeds gesloten dossier achteraf onder een hoofddossier gekoppeld worden.

Nieuwe rapportage beschikbaar: declaratievoorstel per verantwoordelijk advocaat

  • De nieuwe rapportage maakt het mogelijk om middels één overzicht de declaratievoorstellen van meerdere advocaten op te vragen.
  • Naast een verbeterde layout bevat de rapportage veel extra informatie en handige functies ten opzichte van de huidige onderhanden werk rapporten.
  • Enkele kenmerken:
    - De declaratievoorstellen worden per verantwoordelijk advocaat gegroepeerd.
    - Indien sprake is van factuursplitsing, dan zal per debiteur een declaratievoorstel getoond worden.
    - Indien kosten vanuit het kas-/bank-/inkoopboek worden doorbelast, dan is het mogelijk om hiervan de specificaties te tonen.
    - De urenspecificatie wordt standaard per medewerker getoond. Indien de urenspecificatie betrekking heeft op één of meerdere subdossiers, dan wordt deze per subdossier getoond.
Releasedatum: woensdag, 16 april 2014

Revisies van correspondentie via e-mail te versturen

  • Het is al langer mogelijk om van een document / correspondentiestuk een of meerdere revisies aan te maken. Nu is het ook mogelijk om een selectie van uw revisies vanuit het documentenvenster via e-mail te versturen. Open hiervoor een document / correspondentiestuk:
    - Correspondentie, - Brieven / e-mail
    - Zoek en op en het gewenste document / correspondentiestuk
    - Navigeer naar het tabblad 'Revisies'
  • Hier kunt u een revisie aanmaken. Selecteer een of meerdere revisies om deze vervolgens via e-mail te versturen:
    - Onder de 'Acties' knop klikt u op 'Emailen geselecteerde revisies'
Releasedatum: woensdag, 2 april 2014

Overzicht t.b.v. verhinderdata verbeterd

  • Op basis van de input van onze gebruikers hebben wij het overzicht dat gebruikt wordt om de verhinderdata weer te geven op een aantal punten verbeterd:
    - De verhinderdata wordt overzichtelijker weergegeven.
    - De verhinderdata wordt automatisch uitgesplitst per medewerker. U kunt daardoor middels één selectie de verhinderdata van meerdere medewerkers opvragen.
    - Indien een afspraak over meerdere dagen loopt, wordt elke dag afzonderlijk vermeld.
  • Als gevolg van bovenstaande is tevens de naam van het overzicht gewijzigd van "Verhinderdata" naar "rtf Verhinderdata per medewerker".
Releasedatum: woensdag, 12 maart 2014

Nieuwe rapportage beschikbaar: historische ouderdomsanalyse debiteuren / crediteuren

  • De nieuwe rapportage maakt het mogelijk om op basis van de openstaande debiteuren / crediteuren per een bepaald boekjaar en -periode een historische ouderdomsanalyse op te vragen.
  • Middels de rapportage beschikt u niet alleen over een specificatie van de openstaande debiteuren / crediteuren, maar is tevens inzichtelijk wat de ouderdom van deze posten is. Op basis van deze informatie kunt u bepalen of het noodzakelijk is om voorzieningen op te nemen.
  • De nieuwe rapportage vindt u terug via:
    - Administratie, - Overzichten, - Openstaande debiteuren per jaar per periode
    - Administratie, - Overzichten, - Openstaande crediteuren per jaar per periode
Releasedatum: woensdag, 26 februari 2014

Openbare bestanden direct downloaden

  • Bij het beheren van uw openbare bestanden is het nu mogelijk om deze direct vanuit het zoekscherm te downloaden. U kunt een individueel bestand of map downloaden of een selectie van meerdere bestanden en of mappen.
  • De download wordt u in een zip bestand aangeboden.
Releasedatum: woensdag, 19 februari 2014

Brief of e-mail vanuit incassodossier naar wederpartij

  • Vanuit een incassodossier is het nu ook mogelijk om direct een brief of e-mail te versturen naar de wederpartij. Rechtsboven in het incassodossier staat het menu voor het aanmaken van brieven, e-mails, taken etc. Hier kunt u nu een keuze maken tussen, cliënt en wederpartij.

BTW incassokosten wijzigen van meerdere dossiers tegelijk

  • Op het zoekscherm van de incassodossiers is het nu mogelijk om de btw selectie te wijzigen van meerdere dossier tegelijk. Vink de dossiers aan en navigeer via de knop [ acties ] (aan de rechterzijde van het zoekscherm) naar 'Btw over incassokosten aanpassen'.
  • Via bijwerken incasso worden de bedragen in het dossier vervolgens bijgewerkt.
Releasedatum: woensdag, 15 januari 2014

Meerdere dossiers tegelijk vrijgeven voor intranet

  • Op de zoekschermen voor dossiers en projecten is de acties knop beschikbaar.
    Achter deze knop is nu de actie beschikbaar om een of meerdere geselecteerde dossiers of projecten vrij te geven aan een intranet gebruiker.

Dossier zoeken op basis van toevoegingsnummer

  • Op het zoekscherm van dossiers is het nu mogelijk om te zoeken op basis van toevoegingsnummer.

Diverse schermen aangepast voor SEPA

  • De weergave van zoekresultaten op het zoekscherm voor contracten en het zoekscherm voor openstaande debiteuren aangepast voor SEPA.
    - Bij de openstaande debiteuren wordt in de kolom 'Bedragen / Herinneringen' het IBAN nummer weergegeven.
    - Bij contracten wordt in de kolom 'Overige' aangegeven of er een machtiging is gekoppeld.
  • Op de relatiekaart, op het tabblad 'overige', is nu extra informatie beschikbaar zoals IBAN nummer.
    Het beheren van het IBAN nummer en de BIC code doet u op de 'Debiteuren / Crediteuren info' van de relatie. Deze gegevens kunnen aangepast worden via: Open de relatiekaart, - Acties, - Deb/Cred.info.
  • Mocht u gebruik maken van automatische incasso, dan is ook zichtbaar gemaakt of er een verplichtige machtiging aanwezig is.
Releasedatum: donderdag, 5 december 2013

Bepaal bankrekening voor SEPA betaal- of incasso opdracht

  • Vanaf nu is het mogelijk om bij het aanmaken van een SEPA betaal- of incasso opdracht aan te geven via welke bankrekening de opdracht moet worden uitgevoerd.
  • U kunt een keuze maken tussen alle bankrekeningen die onder de betreffende administratie als dagboek zijn aangemaakt.

Jubilea widget

  • Op de relatiekaart voor medewerkers, onder het tabbald 'Overige' is het veld 'Datum in dienst' toegevoegd. Hierbij hoort een nieuwe widget die u aan uw startscherm kunt toevoegen.
  • Middels deze widget kunt u zien welke medewerkers er de komende week een jubileum vieren of hoeveel jaren zij in dienst zijn.
  • Om de widget op uw startscherm te activeren klikt u op het instellingen icoon (tandwieltje) en plaatst u een vinkje voor de widget met de naam 'Jubilea (in dienst)'.
Releasedatum: woensdag, 27 november 2013

Import incassovorderingen uitgebreid

  • De import van de incassovorderingen is uitgebreid met de volgende functionaliteiten:
    - BTW type
    - Post- en vestigingsadres wederpartij gescheiden
    - Opmerking komt als memo in de correspondentie van het dossier
Releasedatum: woensdag, 13 november 2013

Status iconen van taken vernieuwd

  • De iconen die de status van een taak aangeven in het zoekvenster van taken zijn vernieuwd. Voor de status 'Geannuleed' is nu een eigen icoon beschikbaar. Van andere iconen is de kleur verbeterd.
Releasedatum: vrijdag, 25 oktober 2013

Koppelvelden project en relatie

  • De velden voor het koppelen van projecten en relaties zijn sterk verbeterd. De velden zijn gebruiksvriendelijker gemaakt en beschikken over autocomplete om sneller het juiste project/relatie te vinden en te koppelen.

Actiemenu

  • De snelkoppelingen rechtsbovenin de schermen zijn ondergebracht in een overzichtelijk menu. Vanuit dossiers is het daardoor ook mogelijk om bijvoorbeeld nog sneller en makkelijker een brief aan de wederpartij te richten.
  • Deze toevoeging zal de komende tijd verder uitgebreid worden naar andere projectsoorten zoals incassodossiers.

Balansen en resultatenrekening

  • De overzichten van de balans en resultatenrekening zijn vervangen door nieuwe, flexibelere overzichten.
  • Naast de bredere keuzemogelijkheid is de lay-out sterk verbeterd. Tevens is het mogelijk om boekjaren middels één klik met elkaar te vergelijken.
Releasedatum: woensdag, 24 juli 2013

Brieven in bijlage e-mail batchverwerking incasso

  • Wanneer standaard e-mailberichten worden verstuurd vanuit de incassodossiers via de batchverwerking, dan kunnen deze e-mails met een bijlage verstuurd worden. Deze bijlage kan een RTF bestand zijn, maar ook een PDF. Tevens is het mogelijk dat data vanuit het gekoppelde dossier verwerkt wordt in de desbetreffende bijlage.
Releasedatum: dinsdag, 16 juli 2013

Autocomplete voor relatieselectie bij opstellen e-mailbericht

  • Bij het opstellen van een e-mail, kan de naam of het e-mailadres van de gewenste relatie direct in het Aan-, CC- en BCC-veld getypt worden. De resultaten zullen dan direct zichtbaar zijn.

Vernieuwde stopwatch

  • De stopwatch is direct zichtbaar in de titelbalk van het betreffende venster. Van daaruit kan de stopwatch ook gepauzeerd worden en kan er tussentijds tijd geschreven worden.
  • Instellingen kunnen aangepast worden via: Beheer, - Persoonlijke instellingen, - Uren, - Stopwatch

Bedrijfsgegevens nieuwe bedrijven uit externe bronnen

  • Bij het aanmaken van een nieuw bedrijf wordt direct een pop-up getoond om het bedrijf/kantoor op te zoeken via KvK en een advocatendatabase, de gegevens kunnen dan direct gebruikt worden bij de invoer.
  • Instellingen kunnen aangepast worden via: Beheer, - Persoonlijke instellingen, - Relatiebeheer, - Nieuwe bedrijven uit externe bronnen

Zoekscherm correspondentie

  • Het scherm voor voor het zoeken van correspondentie is verbeterd, zodat er meer resultaten op het scherm passen en relevante informatie beter zichtbaar is.
Releasedatum: woensdag, 29 mei 2013

Bijwerken rechterlijke indeling

  • Wegens een aanpassing van de rechterlijke indeling zijn de rechtbanken bij de dossiers bijgewerkt.
Releasedatum: donderdag, 16 mei 2013

Project- of dossiercode wordt getoond in tooltip

  • Bij het koppelen van projecten en dossiers, wordt er in de informatie tooltip ook het projectnummer getoond achter de naam van het project of dossier.
Releasedatum: woensdag, 8 mei 2013

Batch verwerking incasso alleen voor administrator

  • De mogelijkheid voor het gelijktijdig verwerken van meerdere incassodossiers met de knop "batch verwerking" is alleen nog beschikbaar voor gebruikers die administrator rechten hebben.
Releasedatum: woensdag, 1 mei 2013

Nieuwe actie bij type taak: memo

  • Bij het instellen van een type taak is het mogelijk om een standaard actie te selecteren. Tot nu toe kon gekozen worden uit een brief, een e-mail of een SMS. Nu is het ook mogelijk om een Memo als standaard actie in te stellen. Vanuit het scherm van een openstaande taak kan direct een memo aangemaakt worden. Het voordeel van deze gekoppelde actie is dat er direct een ingestelde template voor de memo ingevuld wordt.
  • Bijvoorbeeld een terugbeltaak met als type memo "telefoonnotitie". Bij het behandelen van de terugbeltaak kunt u direct de memo openen.
  • Voor het instellen van type taken met daarbij de gekoppelde acties gaat u naar: Beheer, - Bedrijfsinstellingen, - Taken, - Type taken.
  • Na het instellen van de gewenste actie verschijnt er op de taken van het gekozen type een extra knop, direct boven de 'Acties' knop, aan de linkerzijde van het scherm.
Releasedatum: woensdag, 24 april 2013

Mededelingen widget op startscherm

  • Vanaf heden is het mogelijk om op het startscherm een mededeling te plaatsen welke zichtbaar is bij alle gebruikers van uw account.
  • Via het tandwiel rechts boven in het startscherm (Configureer uw welkomstscherm) kunt u de widget 'Mededelingen' in- of uitschakelen.
Releasedatum: woensdag, 17 april 2013

Archiveren eml bijlage als gearchiveerde e-mail

  • Wanneer een eml bijlage als los bestand gearchiveerd wordt vanuit een inkomende e-mail, wordt deze automatisch als gearchiveerde e-mail opgeslagen, zodat deze eenvoudig geprint en doorgestuurd kan worden.
Releasedatum: woensdag, 10 april 2013

Relatie selectie zoekt standaard op alle afdelingen

  • Bij het maken van een selectie voor bijvoorbeeld het versturen van een mailing, werd standaard gezocht naar relaties die gekoppeld zijn aan de afdeling van die ingelogde BaseNet gebruiker. Omdat het bij een mailing vaker voorkomt dat relaties van alle afdelingen geselecteerd worden, wordt nu standaard gezocht alle afdelingen.
  • Het selecteren van relaties binnen een specifieke afdeling blijft mogelijk.
Releasedatum: woensdag, 3 april 2013

Standaard tekst voor reply of forward e-mailbericht instellen

  • Wanneer een e-mailbericht beantwoord of doorgestuurd wordt, verschijnt standaard de volgende tekst in een nieuw bericht: "Op dag van de week, datum en tijdstip schreef Naam email@domeinnaam.nl:".
  • Middels een nieuwe insteling is het mogelijk om deze standaard tekst per CRM account in te stellen.
  • Deze instelling is terug te vinden onder: Beheer > Persoonlijke instellingen > E-Mail > Zin waarmee een reply e-mail begint.

E-mail verstuurd via uw website of intranet archiveren

  • E-mailberichten die verstuurd worden bij het verwerken van formulieren op uw website of intranet omgeving kunnen nu opgeslagen worden in de correspondentie van de BaseNet omgeving.

Incassodossiers automatisch op volgorde van urgentie

  • De incassodossiers worden op het zoekscherm voor incassodossiers automatisch op volgorde van urgentie geplaatst. Hierbij wordt gekeken naar de taken die uitgevoerd dienen te worden. Dossiers zonder taak, komen boven in te staan. Hierna de dossiers waarbij de taken als eerste uitgevoerd dienen te worden.
Releasedatum: woensdag, 20 maart 2013

Tabblad Advocatuur toegevoegd aan incassodossiers

  • Als een incassodossier uitmondt in een procedure, is het nu ook mogelijk om de gewenste gegevens vast te leggen onder het tabblad Advocatuur.
Releasedatum: woensdag, 6 maart 2013

Document revisies een eigen naam geven

  • Bij het opslaan van een revisie kan de gebruiker zelf een naam aan de revisie geven. Hierdoor zijn de revisies beter herkenbaar.
Releasedatum: woensdag, 27 februari 2013

Samengevoegde bijlage(n) bij e-mailberichten vanaf website of intranet

  • Bij het versturen van bijvoorbeeld een notificatie (in de vorm van een e-mailbericht) na het invullen van een contactformulier op uw website, kan een bijlage worden meegestuurd met deze notificatie.
  • Tevens kan deze bijlage een brieftemplate zijn welke alvorens het versturen samengevoegd wordt met de gegevens van de relatie en of het project.
  • De bijlage kan als RTF of als PDF bestand worden verstuurd.
  • Denk bijvoorbeeld aan een online aanvraag vanaf uw website voor uw dienstverlening. Na het invullen van het aanvraagformulier ontvangt de aanvrager een e-mailbericht met daarbij een overeenkomst als bijlage. Deze bijlage is dan voorzien van de door de aanvrager opgegeven gegevens.
Releasedatum: woensdag, 20 februari 2013

Tarieven bij medische afspraken blokkeren

  • Standaard kan iedere gebruiker van de medische module de tarieven van de producten bij afspraken aanpassen. Met de komst van een nieuwe setting kan BaseNet dit per gebruiker zo instellen dat deze mogelijkheid enkel voor "financiële gebruikers" beschikbaar is.
Releasedatum: dinsdag, 29 januari 2013

Batch verwerking incasso, per gebruiker in te stellen

  • De knop om incassodossiers middels een batch te verwerken kan per gebruiker ingesteld worden.
  • Om de instellingen aan te passen gaat u naar: Beheer, - Bedrijfsinstellingen, - Advocatuur, - incassotoegang tot batchverwerking.
Releasedatum: woensdag, 9 januari 2013

Kenmerk cliënt automatisch op relatie

  • Wanneer een relatie als wederpartij aan een dossier gekoppeld wordt krijgt deze relatie automatisch het kenmerk wederpartij toegewezen.
  • Deze functionaliteit is uitgebreid en geldt nu ook voor het koppelen van een relatie als cliënt. De gekoppelde relatie, en ook het bedrijf als het een contactpersoon betreft, krijgt automatisch het kenmerk cliënt toegewezen.

Meerdere incassodossiers tegelijkertijd aanpassen

  • Het is nu mogelijk om van meerdere incassodossiers tegelijk gegevens aan te passen.
  • Ga naar het zoekscherm voor incassodossiers: Advocatuur > Incasso. Selecteer de dossiers en druk rechts naast de zoekresultaten op de [ Acties ] knop.
  • Van de geselecteerde dossiers kan nu het volgende aangepast worden:
    - Incassokosten
    - Rente type
    - Dossierstatussen
    - Overige kosten toevoegen / aanpassen

Aantal werkuren per dag

  • Voor de uren widget op uw startscherm kan nu ook bijvoorbeeld 6,5 uren ingesteld worden als aantal werkuren per dag.
  • Ga naar: Beheer > Bedrijfsinstellingen > Uren > Aantal werkuren per dag.
    Op dit scherm kan per afdeling en gebruiker ingesteld worden wat het aantal werkuren per dag moet zijn.
Dagelijks wordt er aan het systeem gewerkt. Deze verbeteringen worden in de wekelijkse update voor u klaargezet, zonder dat u er wat voor hoeft te doen. 

De changelog toont een lijst met (belangrijke) aanpassingen en uitbreidingen die met een dergelijke update live komen te staan voor alle gebruikers. 

Hierbij gaat het enkel om een selectie van alle ontwikkelingen en verbeteringen. Een groot deel van de ontwikkelingen vindt plaats "onder de motorkap". Dat zijn bijvoorbeeld aanpassingen voor security, algemene systeemverbeteringen, optimalisaties en (kleine) bugfixes. Dergelijke aanpassingen vinden dagelijks plaats, maar worden dus niet in de changelog getoond.