BaseNet, de eerste stap naar een online omgeving.

BaseNet levert een online totaaloplossing voor advocaten! Alle facetten van de praktijkvoering van een advocaat zijn geïntegreerd. Met ruim 1000 advocatenkantoren is BaseNet marktleider voor software in de advocatuur. Door de doordachte opzet van het pakket hoeft er niet meer geschakeld te worden tussen programma’s en bespaart u tijd. Om te werken met BaseNet heeft u enkel een computer met internetverbinding en tekstverwerker nodig. BaseNet ontzorgt u op het gebied van ICT. Wij brengen wekelijks automatische updates met optimalisaties en verbeteringen uit, zonder onderbreking van uw werkzaamheden. Ook helpdesk-ondersteuning en de opslag van uw gegevens zijn standaard inbegrepen in onze dienstverlening.

Wat betekent een eventuele overstap naar BaseNet voor u?

  • BaseNet is een online (cloud) oplossing met helpdesk ondersteuning
    • Optimaal beveiligd (versleutelde verbinding en encryptie)
    • Back-ups, updates en servicedesk ondersteuning standaard inbegrepen
    • Altijd en overal direct inzicht in alle dossier- en kantoorgegevens
    • Mobiel werken met de App
    • Wekelijkse updates en vernieuwingen
  • BaseNet biedt naast de bij u bekende functionaliteiten uit een advocatenpakket ook tal van extra toepassingen, zoals:
    • Een system-to-system koppeling met de Rechtspraak (KEI integratie)
    • Een geïntegreerde email-koppeling met stopwatch functie 
    • Geïntegreerd (DMS) en (CRM)
    • Cliëntenportaal
    • Telefoniekoppeling (calls vastleggen binnen het digitaal dossier)
    • Geïntegreerde boekhoudmodule en managementrapportages
    • Standaard processen vastleggen in workflows
  • Bij BaseNet betaalt u een licentie voor iedere gebruiker.
    • U heeft geen kostbare IT infrastructuur nodig (servers, opslag, hosting, systeembeheer, etc.)
    • U hoeft geen aparte licenties aan te schaffen voor een automatische koppeling met de Rechtspraak (KEI)
    • BaseNet migreert uw data uit verschillende pakketten kosteloos en heeft veel ervaring op dit gebied (en desgewenst uiteraard ook referentieklanten).

Overstappen naar BaseNet in 5 simpele stappen.

De overstap naar nieuwe software en een andere manier van werken gaan uiteraard gepaard met vragen. Wij hebben dankzij jarenlange ervaring in uw branche veel ervaring opgedaan met zowel de overstap van verschillende software-pakketten naar Basenet, als bij het begeleiden van nieuwe kantoren. De overstap naar BaseNet bieden wij daarnaast geheel kosteloos aan.

Omdat een goede voorbereiding essentieel is en u in een later stadium veel tijd kan schelen, doorlopen wij doorgaans de volgende stappen:

  1. Uw vaste aanspreekpunt voor de overstap naar BaseNet neemt contact met u op om een overstapdatum te bepalen.
  2. Samen stelt u definitief vast welke gegevens er overgezet worden van uw huidige systeem.
  3. Het vaste aanspreekpunt neemt contact met u op om gewenste instellingen en rechten met u te bespreken.
  4. Uw gegevens worden in uw nieuwe BaseNet-omgeving ingevoerd.
  5. Uw BaseNet-accounts worden klaargezet, dit duurt circa 1 dag. Hierna kunt u direct inloggen in uw nieuwe BaseNet omgeving

Voor diverse softwarepakketten uit de advocatuur is standaard een import of dataconversie beschikbaar. Ook zijn er importmodellen voor onder andere relaties, agendapunten en uren in Excel beschikbaar om diverse gegevens te kunnen importeren. Met deze tools kunnen ook gegevens uit onder andere Outlook eenvoudig overgezet worden.
 

Wij converteren regelmatig gegevens vanuit onder meer onderstaande pakketten naar BaseNet Advocatuur:

  • Legal Eagle (KSU / SDU)
  • Fidura Medium (Kluwer)
  • Fidura Enterprise (Kluwer)
  • Fidura Kleos (Kluwer)
  • CClaw (Clip Consultants)
  • Cicero (INFORMA Europe)
  • Advocaat Centraal (Centralservices)
  • Trivium (Fortuna)
  • Legalsense (Legalsense)