E-mail berichten kwijt


Gemiddeld ontvangt een werknemer 41 e-mail berichten per dag waarvan er 16 ongewenst zijn en 30% van de werknemers raakt e-mail berichten kwijt aldus BaseNet, ontwikkelaar van innovatieve CRM software. Het meest gebruikte e-mail programma is Microsoft Outlook.

30% werknemers raakt e-mail berichten kwijt


maandag, 9 oktober 2006, door: www.basenet.nl

Gemiddeld ontvangt een werknemer 41 e-mail berichten per dag waarvan er 16 ongewenst zijn en 30% van de werknemers raakt e-mail berichten kwijt aldus BaseNet, ontwikkelaar van innovatieve CRM software. Het meest gebruikte e-mail programma is Microsoft Outlook.

Uit een representatief onderzoek onder meer dan 500 werknemers blijkt dat 96% van de werknemers Microsoft Outlook of Outlook Express gebruikt. Beiden worden ontwikkeld door Microsoft, de laatste wordt gratis bij Windows geleverd. Mozilla Thunderbird Email en Lotus Notes maken de top drie compleet.

Gebruiksredenen

Iets meer dan de helft van de gebruikers geeft aan dat gebruiksvriendelijkheid een grote rol speelt bij de keuze van het e-mail programma. Ruim 26% kijkt vooral naar welk programma collega’s gebruiken en voor ruim 23% is het feit dat het gratis is van belang.

Formeler

Ondanks dat e-mail de laatste jaren formeler van aard is geworden geeft ruim 30% van de respondenten aan e-mail berichten niet altijd meer te kunnen terugvinden. Naast het zoekraken van berichten geeft ruim 29% aan dat zij e-mail adressen niet meer kunnen terugvinden. Bellen naar het bedrijf, zoeken via internet, vragen aan collega’s en het zoeken via een database zijn de wegen die veel bewandeld worden om een verloren adres te achterhalen.

Ook op vakantie

Steeds meer werknemers besteden tijd aan het lezen en beantwoorden van e-mail op de werkvloer. Meer dan de helft van de werknemers is dagelijks meer dan een half uur bezig met het lezen en beantwoorden van e-mail berichten. 20% Van de werknemers doet dit in meer of mindere mate ook tijdens hun vakantie. 14% laat de e-mail verzender van het bericht wachten tot hij of zij terug is van vakantie en bijna de helft schuift dit door naar zijn of haar collega’s, waarvan 64% de e-mail kan bekijken vanaf de eigen computer en 36% eerst achter de computer van de collega moet gaan zitten.

BaseNet

BaseNet lost een aantal van deze problemen op. Een innovatief spam filter zorgt ervoor dat de gebruiker geen hinder ondervind van ongewenste e-mail berichten en de gebruiksvriendelijke archiveerfunctie voorkomt het zoekraken van e-mail berichten. Gearchiveerde berichten zijn binnen enkele muisklikken in te zien. Indien collega’s daar rechten voor hebben kunnen ook zij deze e-mail berichten bekijken. Een handige functie, bijvoorbeeld wanneer een collega ziek is of ‘op de weg zit’. BaseNet CRM geeft bedrijven de mogelijkheid centrale sjablonen te gebruiken. Hierdoor ontstaat een uniforme uitstraling.

Over BaseNet

Het Nederlandse bedrijf BaseNet is een innovatieve ontwikkelaar van CRM-bedrijfssoftware. De door het bedrijf ontwikkelde applicaties voor administratieve bedrijfssoftware BaseNet CRM Plus en BaseNet CRM Professional, worden als dienst aan MKB-bedrijven en afdelingen van grote bedrijven op basis van ASP aangeboden. Er zijn al meer dan 10.000 zakelijke gebruikers in Nederland, verspreid over meer dan 1.600 bedrijven. De CRM-applicaties van BaseNet met geïntegreerde oplossingen voor bedrijfsadministratie, relatiebeheer en projectmanagement ondersteunen projectgedreven organisaties met een volledige oplossing om efficiënt en effectief te werken tegen relatief lage kosten per gebruiker.

BaseNet App


Middels de App kunnen gebruikers van de software van BaseNet ook onderweg toegang krijgen tot hun gegevens.

  • Agenda
  • Taken
  • Relaties
  • Dossiers / Projecten
  • Uren
  • Correspondentie
  • en meer...

De BaseNet app is beschikbaar voor iPhone, iPad en Android toestellen of tablets.